Blog: Aureus School, Didcot

Aureus School, Didcot

Aureus School, Didcot

Când Aureus School din Didcot a introdus punguțele Yondr în 2024, rezultatele au fost imediate și transformatoare.

Chiulul a scăzut cu aproape jumătate, comportamentul s-a îmbunătățit, iar elevii au început să se reconecteze între ei – și cu procesul de învățare. Directoarea Kirsty Rogers povestește cum decizia de a elimina telefoanele inteligente a ajutat școala să combată dezordinea, să reducă anxietatea și să creeze un mediu mai calm și mai concentrat pentru toată lumea.

Școala

Aureus School din Didcot este o academie de învățământ secundar cu 589 de elevi cu vârste între 11 și 16 ani, parte din rețeaua GLF Schools Foundation Multi-Academy Trust.

Director: Kirsty Rogers

Problema

Comportamentul elevilor
Într-un raport Ofsted din 2022, comportamentul elevilor a fost descris ca fiind „nepoliticos și perturbator”.

Distragere constantă
Elevii simțeau presiunea de a posta și a răspunde la notificări pe rețelele sociale chiar și în timpul orelor, ceea ce ducea la distragere și chiul.

Conținut inadecvat
Copiii erau expuși la conținut online nefiltrat, uneori deranjant sau dăunător.

Acțiunea

Politica inițială
Când Kirsty Rogers a preluat conducerea școlii în 2023, a introdus o regulă numită „Dacă îl vezi sau îl auzi, îl pierzi”. Telefoanele erau confiscate dacă erau văzute sau auzite, însă tentația de a le folosi rămânea ridicată.

Punguțele Yondr
În septembrie 2024, școala a implementat sistemul Yondr. Elevii trebuie să își introducă telefoanele în punguțe speciale care se închid cu un sistem de siguranță. Telefoanele rămân la elevi, în ghiozdan, dar nu pot fi accesate decât la finalul zilei. În școală sunt disponibile stații speciale pentru deblocarea punguțelor.

Impactul

Scăderea chiulului
Chiulul a scăzut cu 48% comparativ cu anul anterior. Mai puțini elevi ies din clasă sub pretextul că merg la toaletă.

Interacțiuni sociale mai bune
Cazurile de cyberbullying au scăzut. Pauzele sunt mai calme, iar elevii spun că le este mai ușor să vorbească între ei.

Concentrare îmbunătățită
Profesorii observă că elevii sunt mai atenți și se implică mai bine în activitățile de învățare.

„Observam cât de mult le afectau telefoanele sănătatea mintală. Numărul uriaș de notificări. Nevoia de a răspunde imediat. Presiunea de a șterge o postare dacă nu primește suficiente like-uri. A avut un impact uriaș, pozitiv.”
– Kirsty Rogers, directoare, Aureus School

Informații-cheie

Autoritate locală: Oxfordshire

Politică: Telefoanele sunt blocate în punguțe Yondr pe durata zilei de școală

Data implementării: Septembrie 2024

Demografie:

  • Număr elevi: 589
  • Vârste: 11–16 ani
  • Eligibili pentru mese gratuite: 31,2%
  • Engleza ca limbă secundară: 16,0%

Implică-te

O Cauză, O Comunitate, Un Impact: Devino acum un ambasador al Smartphone Free Childhood (SFC) Romania! Ai convingerea că merită să protejăm copilăria în era digitală? Ești exact persoana pe care o căutăm!