Pentru profesori

Echipa de softball de la Del Oro

Când echipa de softball a liceului Del Oro (Loomis, California) a renunțat la smartphone-uri pentru o lună întreagă, rezultatele au fost impresionante — atât pe teren, cât și în afara lui.

Studiu din Olanda: interzicerea smartphone-urilor în școli și rezultate remarcabile în concentrare și socializare

Într-o lume în care elevii sunt tot mai conectați la ecrane și tot mai deconectați de la viața reală, Olanda a făcut un pas curajos. Începând cu 1 ianuarie 2024, școlile din această țară au fost încurajate să interzică smartphone-urile și alte dispozitive digitale în timpul orelor. Nu a fost doar un experiment – ci o intervenție națională atent monitorizată.

Școala Gimnazială „Aurel Rău” din Josenii Bârgăului

Școala Gimnazială „Aurel Rău” din Josenii Bârgăului, a devenit un exemplu de curaj și coerență într-o perioadă în care tot mai multe instituții de învățământ se confruntă cu dificultăți legate de utilizarea excesivă a telefoanelor mobile. Cu un număr de peste 400 de elevi, școala a decis să ia o măsură radicală, dar necesară: interzicerea completă a smartphone-urilor în timpul programului școlar.

City of London Academy, Southwark

La City of London Academy Southwark, directorul Mike Baxter a observat cum telefoanele inteligente furau somnul, atenția și starea de bine a elevilor săi. Așa că a luat măsuri – nu doar în școala sa, ci în tot cartierul. Acum, 18 licee lucrează împreună pentru a elimina treptat smartphone-urile, adoptând politici clare și practice care protejează procesul de învățare și încurajează familiile către obiceiuri mai sănătoase. Schimbarea a început – iar elevii o susțin.

Cunningham Hill Infant and Junior Schools, St Albans

Când școlile Cunningham Hill s-au unit cu alte 33 de școli primare din St Albans pentru a lua atitudine împotriva telefoanelor mobile, rezultatele au fost remarcabile.

Aureus School, Didcot

Când Aureus School din Didcot a introdus punguțele Yondr în 2024, rezultatele au fost imediate și transformatoare.

Care sunt pașii pentru a transforma o școală gimnazială sau liceu într-un spațiu fără smartphone?

Implementarea unei noi politici privind smartphone-urile într-o școală gimnazială sau liceu necesită claritate, consecvență și convingerea că schimbarea este posibilă. Directorul Damian McBeath, care a condus tranziția către o zi școlară complet lipsită de telefoane la John Wallis Church of England Academy din Kent, ne-a povestit cum au reușit.

Care sunt cele mai frecvente rețineri din partea părinților? Și cum ar trebui să răspundă?

O tranziție completă spre o școală fără smartphone poate ridica multe întrebări din partea familiilor. Mulți părinți consideră smartphone-ul esențial pentru siguranță, contact sau liniște sufletească. Ca profesori, sunteți adesea pe frontul acestor preocupări.

Care este rolul profesorilor în inițiativa „Copilărie fără smartphone”?

Profesorii și liderii școlari se află în prima linie a copilăriei. Vedeți impactul smartphone-urilor în fiecare zi – asupra concentrării, comportamentului și stării de bine. Iar când voi vorbiți, părinții ascultă. Când o școală își schimbă cultura în privința smartphone-urilor, efectele se propagă departe. Familiile se simt încurajate să amâne oferirea unui smartphone. Normele culturale încep să se schimbe în comunitate. Iar în final, copiii au mai mult timp pentru a învăța și a se dezvolta departe de algoritmi adictivi și distrageri digitale constante.

Care sunt beneficiile școlilor fără smartphone?

Școlile fără smartphone nu aduc beneficii doar elevilor, ci transformă întreaga comunitate școlară. De la rezultate academice la bunăstare și comportament, școlile care elimină smartphone-urile raportează îmbunătățiri reale – vizibile în fiecare coridor, clasă și conversație – și care se extind dincolo de porțile școlii.

Implică-te

O Cauză, O Comunitate, Un Impact: Devino acum un ambasador al Smartphone Free Childhood (SFC) Romania! Ai convingerea că merită să protejăm copilăria în era digitală? Ești exact persoana pe care o căutăm!