Intrebari

Care sunt pașii pentru a transforma o școală gimnazială sau liceu într-un spațiu fără smartphone?

Implementarea unei noi politici privind smartphone-urile într-o școală gimnazială sau liceu necesită claritate, consecvență și convingerea că schimbarea este posibilă. Directorul Damian McBeath, care a condus tranziția către o zi școlară complet lipsită de telefoane la John Wallis Church of England Academy din Kent, ne-a povestit cum au reușit.

Care sunt cele mai frecvente rețineri din partea părinților? Și cum ar trebui să răspundă?

O tranziție completă spre o școală fără smartphone poate ridica multe întrebări din partea familiilor. Mulți părinți consideră smartphone-ul esențial pentru siguranță, contact sau liniște sufletească. Ca profesori, sunteți adesea pe frontul acestor preocupări.

Care este rolul profesorilor în inițiativa „Copilărie fără smartphone”?

Profesorii și liderii școlari se află în prima linie a copilăriei. Vedeți impactul smartphone-urilor în fiecare zi – asupra concentrării, comportamentului și stării de bine. Iar când voi vorbiți, părinții ascultă. Când o școală își schimbă cultura în privința smartphone-urilor, efectele se propagă departe. Familiile se simt încurajate să amâne oferirea unui smartphone. Normele culturale încep să se schimbe în comunitate. Iar în final, copiii au mai mult timp pentru a învăța și a se dezvolta departe de algoritmi adictivi și distrageri digitale constante.

Care sunt beneficiile școlilor fără smartphone?

Școlile fără smartphone nu aduc beneficii doar elevilor, ci transformă întreaga comunitate școlară. De la rezultate academice la bunăstare și comportament, școlile care elimină smartphone-urile raportează îmbunătățiri reale – vizibile în fiecare coridor, clasă și conversație – și care se extind dincolo de porțile școlii.

Implică-te

O Cauză, O Comunitate, Un Impact: Devino acum un ambasador al Smartphone Free Childhood (SFC) Romania! Ai convingerea că merită să protejăm copilăria în era digitală? Ești exact persoana pe care o căutăm!