Când școlile Cunningham Hill s-au unit cu alte 33 de școli primare din St Albans pentru a lua atitudine împotriva telefoanelor mobile, rezultatele au fost remarcabile.
Fără dispozitive pe terenul școlii și cu sprijin puternic din partea părinților, copiii au început să redescopere joaca, imaginația și conexiunea cu lumea reală. Directorul Matthew Tavender povestește cum această acțiune colectivă curajoasă a ajutat la combaterea bullyingului online, a dezinformării, a problemelor de imagine corporală – și a readus bucuria copilăriei.
Despre școală
Cunningham Hill Schools este o federație formată din două școli publice primare (Infant și Junior) din St Albans, cu 420 de elevi cu vârste între 4 și 11 ani.
Director: Matthew Tavender
Problema
Conținut inadecvat
Profesorii au raportat cazuri de conținut nepotrivit trimis între copii prin WhatsApp.
Ideologii misogine
Cadrele didactice au observat un interes crescut pentru Andrew Tate în rândul băieților din clasa a 6-a, ceea ce au asociat cu expunerea la conținut de pe rețelele sociale.
Probleme de imagine corporală
Tot mai mulți copii – fete și băieți – prezentau îngrijorări legate de corpul lor. Ceasurile inteligente contribuiau la apariția comportamentelor de numărare a caloriilor.
Cyberbullying
Copiii erau excluși și hărțuiți în mediul online. Profesorii au identificat bullyingul online drept principala problemă cu care se confruntau în școală.
Dezinformare
Copiii discutau despre știri false văzute online și le percepeau ca fiind reale.
Acțiunea
Inițiativă colectivă
În mai 2024, directoarea executivă Justine Elbourne-Cload, împreună cu directorul școlilor Matthew Tavender, au adunat 33 dintre cei 36 de directori ai școlilor primare din St Albans pentru a acționa împreună. Grupul a decis să interzică telefoanele în școli și a redactat o scrisoare comună adresată părinților, prin care îi rugau să amâne oferirea unui smartphone copiilor lor până la vârsta de 14 ani.
Au fost desemnați ambasadori ai părinților SFC (Smartphone Free Childhood) pentru fiecare clasă, cu un lider de an în contact constant cu școala pentru a sprijini continuu mișcarea.
Impactul
Mai multă joacă
Copiii petrec mai mult timp afară. Profesorii au remarcat că „imaginația copiilor revine” pe măsură ce aceștia devin mai puțin dependenți de ecrane.
Mai puțin cyberbullying
S-a observat o scădere semnificativă a raportărilor de cyberbullying în vacanțele școlare. Dacă în trecut profesorii primeau numeroase plângeri de la părinți despre probleme pe WhatsApp, în această vară nu a fost raportat niciun incident.
„Nu permitem folosirea tehnologiei în excursia noastră de sfârșit de an în Țara Galilor, cu elevii de clasa a 6-a. În loc să aștepte următorul mesaj, copiii au petrecut ziua săpând gropi. Unii s-au chinuit la început pentru că nu știau ce să facă. Nu știau cum să se joace afară. Dar după doar o zi, toți abia așteptau să iasă. Nu le păsa cum era vremea, voiau doar să meargă pe plajă.”
– Matthew Tavender, director, Cunningham Hill School
Informații-cheie
Autoritate locală: St Albans City & District Council, Hertfordshire
Politică: Telefoanele inteligente sunt interzise în incinta școlii
Data implementării: Mai 2024
- Demografie elevi:
- Număr de elevi: 420
- Vârste: 4–11 ani
- Eligibili pentru mese gratuite: 15,5%
- Engleza ca limbă secundară: 42,9%






