Blog: Școala Gimnazială „Aurel Rău” din Josenii Bârgăului

Școala Gimnazială „Aurel Rău” din Josenii Bârgăului

Școala Gimnazială „Aurel Rău” din Josenii Bârgăului

Școala Gimnazială „Aurel Rău” din Josenii Bârgăului, a devenit un exemplu de curaj și coerență într-o perioadă în care tot mai multe instituții de învățământ se confruntă cu dificultăți legate de utilizarea excesivă a telefoanelor mobile. Cu un număr de peste 400 de elevi, școala a decis să ia o măsură radicală, dar necesară: interzicerea completă a smartphone-urilor în timpul programului școlar.

Problema

În ciuda unei reguli existente care cerea elevilor să-și predea telefoanele dimineața într-o cutie, în practică, aceasta era ignorată. Elevii aduceau telefoanele în clasă, uneori le foloseau pe ascuns în timpul orelor sau în pauze, iar acest comportament a dus la:

noScăderea atenției și a performanței școlare

noDificultăți în menținerea disciplinei

noExcluderea socială a elevilor fără telefon

noLipsa implicării în jocuri, conversații reale și activități creative

noPresiuni legate de aparențe, like-uri și mesaje pe rețele sociale

Profesorii semnalau că tot mai mulți copii păreau deconectați de realitate, iritabili sau obosiți din cauza folosirii excesive a ecranelor până târziu în noapte.

Acțiunea

În fața acestei realități, directoarea Veronica Bălan a decis, împreună cu echipa școlii și cu acordul Consiliului de Administrație, să interzică complet aducerea telefoanelor la școală.

„Nu poți verifica zilnic 400 de telefoane. E imposibil. Copiii nu respectau regula, iar noi pierdeam timp și autoritate încercând să o impunem.” — a declarat directoarea într-un interviu pentru Edupedu.

Noua politică

Interdicție totală: Elevii nu mai au voie să aducă telefoane mobile în școală.

Regulă clară, comunicată părinților și elevilor: Școala a explicat motivele deciziei și a oferit alternative.

Excepții pentru urgențe: Elevii care au nevoie de contact cu părinții pot folosi telefonul de la educator, învățător, diriginte sau secretariat.

Suport constant din partea profesorilor: Cadrele didactice oferă activități care încurajează socializarea, jocul și exprimarea liberă.

Impactul

După doar câteva luni de la implementare, efectele sunt vizibile:

Relații sociale mai sănătoase: Elevii încep să interacționeze mai mult între ei. Se joacă, râd, povestesc în pauze.

Mai multă atenție și implicare: Profesorii observă o îmbunătățire a concentrării și participării la ore.

Reducerea presiunii sociale: Copiii nu se mai compară după telefoane, poze sau trenduri de pe TikTok.

Mai puțin stres pentru profesori și părinți: Nu mai există conflicte sau neînțelegeri privind utilizarea telefoanelor în clasă.

 

POȚI CITI ARTICOLUL AICI

Implică-te

O Cauză, O Comunitate, Un Impact: Devino acum un ambasador al Smartphone Free Childhood (SFC) Romania! Ai convingerea că merită să protejăm copilăria în era digitală? Ești exact persoana pe care o căutăm!